29 Mart 2015 Pazar

ABD-miami

tekrar atlantik sahillerindeyiz. miami kuş bakışı uçaktan çok güzel.  hava alanına iniyoruz. havadaki nem o kadar fazla ki hamama girmiş gibi hissediyorum. bir anda bu güzelliğin tesiri yok oluyor. neyse şehir merkezine belediye otobüsüyle yarım saat gibi bir sürede gidiyoruz.
miami
bu sefer motel değil otelde kalıyoruz. otelimiz merkezde neyse ki.:) ama check in yaparken bir türlü adımızı bulamamaları ve işlemin gecikmesi bizi biraz gerdi.

güne kahvaltıdan sonra tekne gezintisi ile başlıyoruz. (otelde şimdiye kadar içtiğim en güzel kahveyi içtim. hemen ekleyeyim, markasını hatırlamıyorum:) sadece colombia kahvesiymiş onu hatırlıyorum.)ve şehrin güzelliği bu şekilde daha iyi anlaşılıyor. tekne gezintisi biraz miami zenginlerinin evlerini tanıtır ağırlıktaydı. zaten bu şehirde, pek öyle tarihi güzellik ağırlıklı da olamazdı herhalde.. jet ski yapmak 100 $ dı. denemedik. ama tekneyle gezerken etrafta bayağı çokça vardı..:(

tekne gezintisinden sonra biraz yüzelim dedik ve palm beach plajına girdik.(plaj o kadar uzun ki, north, west diye bölgelere ayrılmış) fakat yine aynı sıkıntı. bu sefer su soğuk değil ama bulanık ve açılmak yasak. işte biraz yüzdük yani..
bu şehirde insanlar neredeyse çıplak geziyor.:) (fotoğraf göstermeyeceğim.) millet mayo ile sokaklarda rahatça  dolaşabiliyor. ama ilginçtir. otobüse mayo ile binmek yasak. zira şoför binilmesine müsaade etmediği gibi içeride soyunanları da dışarı atabiliyor. bir de özürlü bir insan (bunu bir çok şehirde gördüm) otobüse binerken, şoför çok yardımcı oluyor ve o kişiyi otobüsün ön tarafında bir yere sabitledikten sonra yola devam ediyor. miami de ayrıca bisikletliler de otobüsü kullanabiliyor. bisikletlerini otobüsün önünde bir yere astıktan sonra otobüse biniyorlar. bu asma işlemine de şoför gene yardım ediyor. genelde otelden gitmek istediğimiz yere gitmek için bindiğimiz otobüs yolculuklarımız 10-15 dakikadan fazla sürmüyor. bir de bu otobüslerde ingilizce anons yapılmıyor. ispanyolca anons var. zira ispanyolca konuşan sayısı oldukça fazla. zaten konum olarak ta bahamalar a çok yakın. her gün bahamalar a kalkan tekneler var. bir ara yeltendik ama sonra vazgeçtik..
ertesi gün  miami beach üzerinde holocaust memorial ı ziyaret ettik. burada yahudi kıyımının adına dikilmiş bir anıt vardı. gerçekten sanat eseriydi. büyük yuvarlak nilüferlerle dolu bir havuzun ortasından yükselmiş dev bir el ve bu ele tutunmuş zayıf, çelimsiz bir sürü yalvarır pozisyonlarda, çıplak bedenler vardı. havuzun etrafı yürüme yolu ve ve yol boyu duvarların üzerine tutturulmuş, ölenlerin isimlerinin yazılı olduğu siyah mermer plakalar vardı. denilene göre 6 milyon insan! üzücü.
resmi daha sonra ekleyeceğim..

netten bulduğum bu video sizi gezmiş kadar hissettirecek sanırım..
işte resim.:)

everglade park miami deki en unutulmaz deneyimimiz oldu. yarın...
everglade national  park florida da oldukça ziyaretçisi olan doğal bir park. girişler ücretsiz ama tabi içeride tekne gezintisine çıkmazsanız da anlamsız. air boat trip ücretleri yetişkinler için 25$. 30-40 dakika sürüyor. çok keyifli. arada hız da yapıyor. bataklık sazları üzerinde de gidebilen bir tekne. sonrasında gösteri var. gösteride marifetli bir park görevlisi, size kurbağa, kokarca, maymun ve timsah gibi hayvanlarla unutulmaz bir performans sergiliyor. espiriliydi de.:) ayrıca parkta hediyelik satan bir kaç  mağaza ve yemek için yerler de var.

sırf meraklılarına, hadi bir tane daha video yüklüyorum:)

işte tekneden yakaladığım bir poz daha.
hadi bir video daha.:)

tekneden sonra, timsahla resim çektirmek isteyenler olursa diye, orta büyüklükte bir tanesinin ağzını bağlamışlar. ben kucağıma aldım. bu şekilde de  bir videom var. ) her neyse yaklaşık bir saat gibi bir sürede varabileceğiniz ve harika vakit geçirebileceğiniz bir yer. açıkçası beklentimizin üzerinde bir keyif aldık. iyi ki de gitmişiz. özellikle çocukları olanlar için sanırım eşsiz bir deneyim.
miami de ayrıca gezilecek yerler arasında miami aquarium u da tavsiye etmişlerdi. burada dünyanın en zengin hayvan koleksiyonunu  olduğu söylenmişti. bir de merak ettiklerimin arasında coral castle vardı. ama o şehir dışındaydı tıpkı gator park gibi. (homestead yakınlarında.) tekrar araba kiralamak istemediğimizden buradan da vazgeçtim.   miami den aktaracaklarım şimdilik bu kadar. sormak istedikleriniz varsa memnuniyetle cevaplarım. washington DC de görüşmek dileğiyle.