5 Mart 2015 Perşembe

BRUGGE

brugge'e paristen geçtik. biletleri paristeki gara de nord dan aldık.  önce internetten almaya çalıştım ama direk tren olmadığından bunu basaramadım. neyse şansımıza sevimli siyahi bir biletçi bize oldukca yardımcı oldu ve iki aktarmalı en uygun biletleri bulduk. bize gidiş -dönüş 128 € ya mal oldu. günübirlik gittik ama bir gece de kalabilirmişiz. zira pişman olduk. o kadar güzel bir kasaba ki tarifle bilmem olur mu...
öncelikle ilk tavsiyem şehre vardığınız noktadan bisiklet kiralamanız. çünkü bisikletle gezilecek kadar küçük ama yürüyerek gezecek kadar biraz yorucu.
iki buyuk meydandan biri markt meydanı. sırf meydanda takılsanız, sokaklarda turlasanız bile keyif alabilirsiniz. meydanda faytonlar, bisikletler var. bir de tur minibüsleri. isterseniz 15€ ya sizi gezdirip rehberlik te yapıyorlar. ama bilmem gerek var mı. biz meydanda bulunan turist infodan(historia nın içinde) bir harita ve biraz bilgi aldık. ve kendi kendimize tura başladık. çok nazik ve yardımseverler. burada meşhur çan kulesi belfry da var. mutlaka kuleye çıkın. 8 € idi galiba. ama merdivenleri çıkmanız gerekiyor. asansör yok. biz neşeyle çıktık. çıkarken ara katlarda dinlenme yerleri var.:) kulede yalnız gezen türk bir hanım la tanıştık. derya! çok sevdik ve tavsiye aldık.

indiğimizde bizi kruşçovski karşıladı. benim profilden makas ve kağıt kullanarak 3-4 dakikada resmimi yaptı. ilginçtir benzedi de.  bu rus sanatçıyla tatlı bir sohbetin ardından tekne turu yapmak istedik. iyi ki de yapmışız. fevkalade idi. kasabayı bir başka perspektiften görmemizi sağladı. küçük venedik gibi burası. kartpostaldan fırlamış gibiydi.

burası tura başladığımız nokta. sanırım buna da adam başı 8 € ödemiştik. biz şubatta gittik çok keyif aldık ama eminim yazın da başka bir keyif olurdu..
ardından sokaklarda turlamaya başladık. diğer meşhur yerlerden, bizim leydi kilisesini, burg meydanını, yeldeğirmenlerini hatta ilginç, değişik  içerikli mağazaları  gezdik. çok eğlendik. sıcak çikolata içtik.(gerçek çikolata sıcak sütte.) öğlen yemeğini, kapısında halal yazan bir pakistanlının yerinde yedik. (10-15€ arasında ödedik iyi insanlardı) eğer siz de bizim gibi içki içmez ve yemeği konusunda hassas iseniz bu tip restoranları avrupanın her yerinde bulabilirisniz. tekne turunda iken  gördüğümüz türk konsolosluğuna bile gittik ama malesef türk kimse yoktu. iki belçikalı ihtiyarla ingilizce olarak dahi anlaşamayınca gülümseyerek ayrıldık.:-)
kuleden bakarken

tekneyle gezerken..

çikolatalar!! zaten biz de bir sürü aldık ma bu mağazalarda biraz pahalı. biz marketten aldık. heh hee.

dantelleri de meşhur. dantelden şehrin haritasını yapmışlardı kocaman! o resmi bulamadım galiba tubanın makinasında idi.

markt meydanına yakın pansiyonlarda kalabilirdik.:(

evet tren garına dönüşte alırım dediğim dantellerden malesef alamadım çünkü dönüş yolu  üstünde böyle bir dükkan göremedim. geri dönüp meydandan almak için de çok yorgundum. artık kısmet bir sonraki sefere..