24 Nisan 2015 Cuma

makedonya-ohri

makedonya dan tekrar merhaba. öncelikle makedonya ya arnavutluk sınırından geçtik ve otobüs gecenin bir yarısında bizi otoyolun kenarında burası struga makedonya diye attı. aslında ohri ile araları 10-15 dakika mesafe ama otoyolun yanında iki tane çakal taksi şoförünün dışında birşey yok. uzakta ışıklar var ama sırtımızda da eşek ölüsü ağırlığına yaklaşmış yük var. mecbur çakalllara yem olmaya karar verip,  ufak bir pazarlıkla, atladık taksiye. on dakika sonra booking.com dan son anda (şarjım bitmeden)yer ayırttığım, sora sora zor bulduğumuz az merkezin dışında kalan gölün dibindeki motele getirdi. getirdi lakin kimse yok ki. seslen, bağır çağır.. ardından taksici tabeladaki numarayı aradı. adam maç seğretmeye gitmiş.. :) hemen geliyorum dedi. bekle bekle.. pek bişey görünmüyor ama ormanlık, göl, in, cin  falan.. benim koca başladı ufaktan "hay senin yer seçimine" de, "bizi getirdin ıssıs bir yere" de..:)) mecbur taksiye binip geri merkeze gittik ve şoförün tavsiyesi üzerine başka bir motele girdik. ilginçtir burada da sahibi maça gitmiş yerine 17 yaşlarında bir çocuk telefonla kontak kuraraktan yaptığımız pazarlık sonucu çatı katındaki odayı bize 15 € ya veriyorlar. bu arada motel dolu bu kalan tek oda.. taksici de 5€ demişti ama 10€ ya razı oluyor. neyse üçe beşe bakmadık attık kendimizi odaya. gece o katta kalan türkler de vardı. hepsi genç sanırım sruga daki uluslararası üniversite öğrencileri (bu benim tahminim) sabaha kadar sigara içip bilgisayar oyunu oynadılar.. tabi kendi odalarındalar ama gir çık, vıdır vıdır konuşmalar, bilgisayar sesleri falan.. neyse bir müddet sonra uyumuşum artık.. sabah dışarı çıkıp börekçide kahvaltı yapıp araba kiralayalım dedik. ama burası ohri den daha küçük olduğu için bulamadık ve küçük bir turlamadan sonra atladık bir taksiye 5€ ya ohri ye geldik. arabayı kiraladık.(fazla alternatif yoktu. on yere sorduktan sonra, bunu zor bulduk o da 100 € ertesi günü akşam üsküp te teslim etmek üzere escape tur dan) eşyaları yükledik ve başladık gezmeye..:))

bu iki resim struga dan

ohri
 elveda rumeli dizisinin çekildiği sokaklar

aynı sokakta bir kilise de var.
kilisenin avlusundan

ali paşa camii

hayati baba tekkesi
 çarşıda bir yemenici dükkanı

çarşı meydan
burada halk bankası da var para çekmek için falan..  çarşıda köfte yiyebilirsiniz, dondurması meşhur (ama modo yu hiçbirine değişmem tabi) .. turistik bir sokağı var sahile inen hediyelikçilerin bol olduğu, bu sokakta bir sürü yemek yeme, atıştırmalık bulabilirsiniz.  ortalama 10-15 € ya doyarsınız..
ardından atladık arabaya yine göl kenarında başka bir uğrak yeri svati naum. ohrinin karşı kıyıları diyebilirim. burası ohri gölü nün, ki bu göl makedonya nın en büyük gölüymüş bu arada, kaynak yeri.
hadi resimlere bakalım.
arkada görünen yer pınar. 700 m ileri kadar arkadaki kayıkla sizi 10€ ya götürüp getiriyorlar.
bu da pınarın göle aktığı yer..

suyun temizliği dikkatinizi çekti mi?
 ohri merkezden gelen tekneler karşıda görünen iskeleye demir atıyorlar..
 yorumsuz..
 un yerinde göle karşı bir kafe..

svati naum
 girişi
 deminki cafe nin balkonundan
sözüm ona, svati naum amcamızın  heykeli de vardı da.. bu çok yeni yapılmış bir heykel. yapım aşaması ve yapan heykeltıraş la ilgili görseller heykelin yanındaki panoda sergilenmiş. hemen bu balkonun altında.
 suyun pırıltısına bakın

kaynağın içine uzanır şekilde yapılmış bungalov cafe lere giden ahşap köprü kenarında ördeklerin evi..
ohri merkeze yakın bir tepede, bir de kalesi var ama vaktimiz daraldığı için artık burayı es geçtik. zira yolumuzda gostivar var, tetova var. son noktayı da üsküp te koymak istiyoruz yoksa evde çocuklar işte hakedişler beni bekler. (başkanım okuyorsanız selamlar:))zaten çok kale dolaştık bu gezi boyunca..:))