15 Nisan 2015 Çarşamba

bosna-sarajevo

nihayet bosna nın başkenti sarajevo dayız.  dinar dağları nın miljacka nehri tarafından yarılmış yemyeşil bir vadisine kurulmuş, adeta küçük bursa gibi şirin bir şehir burası.
şehre akşam üzeri vardık. hava alanından bizi bir arkadaşımız karşıladı. biraz sohbetten sonra, kabaca gezi planımızı yaptık ve ayrıldık. arkadaşın tavsiyesi üzerine, tam da başçarşı(yani eski şehir merkezinin adı) da yıldız hotel diye bir yere yerleştik. burada 2 gece kalmayı planlıyoruz. ve iki gece için 60 € ödedik. akşam üzeri otelden ayrılıp biraz yürüyüş yaptık. havanın da güzelliği ile çarşı oldukça kalabalıktı. kalabalığın büyük kısmını yabancılar oluşturuyordu. bu yabancıların büyük kısmı ise bizimkilerden. :)
gazi hüsrev bey medresesi

köfte yediğimiz yerden çarşı camii.. burada yeme içme oldukça hesaplı. iki kişi 10 KM(konvertable mark)'a karnınız doyuyor.(salata ve içecek dahil!)

saraybosna camileri ile ilgili görsel sonucu
boşnak köftesi "çevapi
"

medresede filistin konulu sergi..

eski avusturya - macaristan imp. sarayı, yeni sanat akademisi

1. dünya savaşının başlamasının sebeplerinden olan prens ferdinand'ın bir sırp tarafından bıçaklandığı yer latin köprüsü.

bu akşamlık bu kadar. yarın devam..:)
sabah börekçide kahvaltı yaparken, benim oğlanın sınıf arkadaşıyla tanıştık.:) dunya küçükmüş gerçekten! bu arada börekler 2KM ve porsiyonlar oldukça doyurucu. çarşı camii sokağında saç börekçisi..
neyse rehberimiz saed ile, travnik e doğru gitmek için, 8:30 da buluştuk. yol yaklaşık 1,5 saat kadar sürdü. vezirler şehri travnik! çok güzeldi.
kız imam hatip

erkek imam hatip

kapıda yazan yazı
içi

öğrencilerin çalışmalarından..

travnik nehri kıyısında bir cafe.
bu sudan içilmez mi?!
bu evlerde oturanlar suyun gürültüsüne nasıl dayanıyor acaba?!
avusturya-macaristan imp. dan kalma kale.
kaleden şehrin manzarası bir harika..

kale içinden..

stari grad ı arkada bırakıp yeni şehir tarafına doğru yürüyüşe geçtik..
karışık renkli cami(böyle tercüme ettiler:))
burada akarsuyu sokak aralarında da görmek mümkün..
su kenarında bir yorgunluk kahvesi içelim dedik. boşnaklar kahveyi kıtlama içiyorlar. ve her zaman yanında su ve cezvesiyle ile birlikte servis yapılıyor. ayrıca fincanlarda kulp da yok!.
sonrasında tekrar yola koyuluyoruz ve içinde şelalesi olan jajce da ki milli parka geliyoruz.
biraz gezdikten sonra hemen kasabanın dışında kravice denen o adeta  cennetten bir parça gibi görünen bir başka mesire yerine geliyoruz.

arkada su gücü ile çalışan değirmenlerin un ürettiği, bungalovlar var.

aynı yer göl de var. gölde suya inen merdivenler var yüzmek için ama bu mevsimde buz gibi.

rehberimiz saed.! harika bir şoför ki bunu herkes için söylemem, bosna nın her yerini tarihi ile bilen, nazik ve saygılı bir genç. bizi her konuda bilgilendirdi. savaş yıllarında çocukmuş ve sadece 3 ay kalmış ama anlattıkları gerçekten çarpıcıydı. bunları da daha geniş bir zamanda paylaşırım. bu arada bu resim öğlen yemeği için durduğumuz yerden. yemek her zaman olduğu gibi oldukça hesaplı ve lezzetli. belkide rehberimiz yüzündendir. bu arada bosna ya gelip te bir rehber eşliğinde dolaşmak isterseniz mail adresi:zganzga0735@gmail.com  kendisiyle bu adresten yazışabilirsiniz. türkçe de biliyor.:) istediğiniz türden bir arabayı sizin için kiralayıp(20€ dan başlayan kiralarla), şoförlüğünü de yapıyor. tabi yakıt ve kira masraflarının yanı sıra günlük cüzi sayılabilecek bir ücret karşılığında..
çok keyif alacağınıza garanti verebilirim.

daha anlatacaklarım bitmedi ama yarın için zinde olmalıyım. takipte kalın.. bu arada sizinle paylaşmak istediğim bir film adı var. ben buraları gezerken hatırladım bu filmi. tabi filmin konusu bosna savaşı ile alakalı. beni çok etkilemişti. seyretmenizi tavsiye ederim "savaş günahları" (savior). eski ünlülerden nastassija kinski başrolde.