24 Nisan 2015 Cuma

makedonya- gostivar ve tetova

arabayla ayrıldığımız ohri den yaklaşık 2,5 saat sonra gostivar a vardık. ama öncesinde şehre varmadan müslüman bir köyün camiinde namaz molası verdik. :)

gostivar a girmeden söz verdiğim arkadaşın babasının köyüne uğradık, kendisinin hiç gitmediği..
vrapcishti!

çok sıcakkanlı insanlar. aslen arnavutlar. ee nedemişler bir acı kahvenin 40 yıl hatırı varmış. ama halim bey sağ olsun yanında birer de yaban mersini suyu  ikram etti. ee şimdi hatırı kaç yıl oldu?!

akşam üzeriydi otele yerleşmek üzere ayrıldık. gostivar ın içi biraz hayal kırıklığı görülecek pek birşey yok. ama köyleri güzel. çatalca nın köylerinden farkı yok. haa pardon var, köylerin kiliseleri de var..:)
neyse gostivar ın meşhur bir saatli camii var demişlerdi. biz de küçük yer zaten buluruz dedik aradık ve bulduk.:)) ama minaresinde dijital bir saat olan yeni bir cami bulduk. ordaki türkçe bilen birine "bu mu" dedik "saatli cami" o da tabi "yok değil" dedi ve asıl caminin yerini tarif etti. bu sefer görür görmez anladık.:)
 bu cami
bu da önündeki  saat kulesi

gökyüzündeki hilali yakaladık ama makine kalitesi bu kadar. gece hilton da konakladık. :))
gerçekten.:) 35 € idi. ama öncesinde vardar nehri kıyısında vrutok da balık yedik. yerin adı brumi 3 tü. yerli halkın demesine göre gavur olmayan tek yer. ama yer çok güzeldi. tavsiye ederim.
sırada tetova var geliyorum..

görülecek bir yer dışında, tetova da gostivar dan pek farklı sayılmazdı. harabati tekkesi ni buradaki herkes biliyor. zaten küçük bir yer elinizle koymuş gibi bulabilirsiniz.

biz bu sudan da içtik. düştüğü yeri delercesine soğuk bir suydu..

derviş  abdülmuttalip bizi ısrarla içeri davet etti. türkçesi oldukça iyiydi ve caferiydi!çok sıcak bir sohbet yaptık. zira biz de iran da bulunduğumuzdan ortak çok nokta bulduk ve sohbet siyasetle karıştı.. derken  karşılıklı hoşgörü ve tatminlikle vedalaştık. anı defterleri vardı. her ikimiz de birkaç satır karaladık.
bu arada bu tekke için türkiye devleti nden yardım bekliyorlar.
semt pazarı kurulmuştu, çok ucuza yolda yemek için  biraz meyve aldık ve yola çıktık...
yarın inşallah üsküp te görüşürüz..