16 Şubat 2016 Salı

KARS

Sarıkamış kayak merkezi, ANİ harabeleri, Çıldır gölü ile eşine ender rastlayabileceğiniz tatları barındıran beyazlar altındaki şehir Kars.

İki gün az geldi  tadına doyamadık. Seneye ailecek tekrar gitmenin planlarını yapmaya başladım bile. vakitlice alındığında gidiş-dönüş uçak biletlerini 120 TL gibi bir fiyata bulabilirsiniz. bu arada Sarıkamış ta çok sayıda Erzurum lu turist var. dediklerine göre Sarıkamış taki kar kalitesi palandöken den çok daha iyiymiş. gezimizin ilk gününde Sarıkamış taydık. kayak merkezi oldukça rağbet görüyor olmalı ki kalabalıktı diyebilirim.
sarıkamış kayak merkezi

buraya özel atlı kızaklar da var.  Kars merkezde bu kızaklar kullanılmıyor. bir de Çıldır  merkezde var. Eğer Çıldır merkeze gitmek planlarınızda yoksa denemeden geçmemek lazım.

pist ağaçlıklı ve parkurlar zorlu değil. gerçi ben acemi pistini kullandım ama burası da oldukça uzun ve güzeldi. ayrıca telesiyejle çıkarken ki manzara mutlaka görülesi güzellikte. kayak ücretleri ve skipaslar diğer merkezlerden farklı değil hatta 5-10 TL daha ucuz. acemi pistinin bitiminde orta cafe de oturup sıcak bir şeyler içerek arada yorgunluk atmak iyi gelecektir. burası İl Özel İdaresinin işletmesinde olduğundan fiyatlar oldukça makul.

öğleden sonra buradan ayrıldık ve ayağımızın tozuyla Ani Harabelerini görmeden geçmeyelim dedik. geldiğimizin aksi yönünde yani doğuya Ermenistan sınırına doğru sürdük. harabeler sınırın hemen içinde kalıyor. sınır doğal yollardan arpaçay ırmağıyla çizilmiş zaten. Selçuklular ipek yolu üzerindeki Anadolu topraklarının giriş kapısında  bulunan bu zengin şehri 1064 te   fethettikten sonra İslamiyeti getirmişler ve ilk olarak bir kürt emiri adına menuçehr camii  ni yaptırmışlar(1072 yılı). hala ayakta! iki rekat namaz kılmadan ayrılamadım..
şehrin etrafı iki surlarla çevrili

menuçehr camii

ani katedrali
katedralin iç görünümü

bütün eserleri yakından gezemedik. zira yürürken kara ne kadar gömüldüğümü görüyorsunuz.:)

arkada görünen vadiden arpaçay ırmağı akıyor. ermenistan doğal sınırı!

sonrasında konakladığımız DSİ tesisi misafirhanesine dinlenmeye geçtik. şansımıza hava açık ve güneşliydi.
 ertesi sabah kahvaltıdan sonra erkenden Çıldır gölüne balık avlamaya gittik.  dediklerine göre 1m kalınlığımda bir buz tabakasıyla kaplıymış. üzeri de yine en az 40 cm kalınlığında karla kaplıydı.

sağ olsunlar il özel idaresinden arkadaşların organizasyonuyla ayarlanmış bu av partisi bizi çok mutlu etti ve özel hissettik. açıkçası unutulmaz bir deneyimdi.! eğer okuyorlarsa buradan tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.

şu an gölün üzerindeyim:)

balık tutuyoruz.  ha gayret geliyor. :))

sarı balık! ( onlar öyle diyorlar ama bu bir cins sazan:)) ben de biraz balıktan anlıyorsam eğer!)

ardından öğlen göldalı köyü muhtarının evine misafir olduk. eşi Hürriyet Hanım bize kaz pişirmiş.
evin marifetli hanımın yaptığı çeçil peynirinden tandır ekmeğinden de tattık. :)
 kaz eti tavuğa göre  daha sert ve eti siyah renkli. ben onca atıştırmalığın ardından zorda olsa bitirebildim. kaz yemedim de demem artık. ama arkadaşlar yedikleri en güzel kaz eti olduğunu söylediler. onlar bizden daha iyi anlar herhalde.:)

bu da ayran aşı.

sobada tezek yakıyorlardı.!!

bu sıcak kanlı insanların evinden, gece yatıya kalmamız konusundaki ısrarlarına rağmen istemeden ayrıldık. okuyorlarsa eğer ellerinize sağlık Hürriyet Hanım.!

sora biraz da Kars merkezi gezelim dedik ve önce Harakani Türbesi, havariler camii ve kars kalesi,  taş köprü ve hamamları gördükten sonra alışveriş yaptık tabi ki de..:))
 Harakani Türbesi

havariler camii

taş köprü

Osmanlının yaptırdığı 17. yy cuma hamamı!

gençlerin uğrak yeri olan kaledeki kafede!

kale içindeki top! kale oldukça iyi durumda.
1153 yılında inşa edilen kale sonra timur istilasıyla 1300 lü yıllarda yıkılıyor. (bu moğollar her fethettikleri yerlerdeki tarih ve kültür miraslarını yıkmakta meşhurlar zaten.)
ardından 1500 lü yıllarda 3. murat fermanıyla yeniden inşaa ediliyor. ve 500 yıldan beri de ayakta!!

mini bir minia türk Kars tada var!

Kars sokaklarının havası  rus evleriyle bir başka!
 sonra sokaklarda biraz daha dolaştık ve birer tatlının ardından alışveriş yaptık. buranın gravyeri, eski kaşarı ve karakovan balı meşhurmuş. almadan dönmeyelim dedik.
Kars yolculuğumuza burada noktayı koyduk.  bir başka mekanda tekrar görüşelim. :))