26 Mart 2015 Perşembe

ABD-los angelos

bugün, amerikalıların kısaca "la" dedikleri güzel kalifornia nın meşhur şehrindeyiz. oscar ödül törenleri, film stüdyoları, holywood, malibu sahili, beverly hills isimleri ile anılan şehir oldukça meşhur ve oldukça zengin.!
mounth lee
la pasifik kıyısında bir şehir olmasına rağmen iklimi,  hemen yanı başındaki çölden etkilenmiş olacak ki, gündüz ve gece sıcaklık farkı yaz ortasında bile oldukça belirgindi. sabahları ve akşamları özellikle serindi. yani yaz ortası güneşin en parlak zamanlarında  bile bu saatlerde mutlaka kollu bir hırka ya da ceket gerekiyor. aklınızda olsun.!
gelelim şehrin yukarıda da saydığım yerlerine.. evet la çok hareketli ve oldukça fazla turist çeken bir yer.

maalesef gene otelimiz merkeze epey uzak olduğu için ve de bu şehirde (ben görmedim pek), toplu taşıma pek gelişmediği için, bu sefer araba kiraladık. araba kiraları oldukça uygun. biz günlüğü 25 $ dan kiraladık. ekstra ıvır zıvır depozito paraları da ödedik ama daha sonra büyük kısmını geri iade ettiler. merkezi yerde bir kısa metro hattı da var. bir birkaç kez bedavaya binmiştik.:) burası zengin bir yer olduğu için midir bilinmez kimsenin bileti kontrol edilmiyor. zaten kimse de, bilet parasına tenezzül etmiyor. ee biz ettik. :) çok keyifli. tavsiye ederim oteliniz  hoolywood bulvarlarına yakın bir yerdeyse mutlaka siz de kullanın metroyu.. her neyse, otellerde zaten kolaylıkla bulabileceğiniz şehir haritası veya yapılacak aktiviteler listesine göre, programınızı şekillendirebilirsiniz.
biz öncelikle, altımızda araba olduğu ve benzinin de buraya oranla oldukça ucuz olması hasebiyle, programımıza şehre uzak birkaç yeri de ekledik. malibu sahili, mounth lee ve big bear lake gibi..

neyse şehir genel olarak iki bulvar etrafında yoğunlaşmış.  meşhur hoolywood ve sunset bulvarları.
malum hoolywood bulvarı; kodak theatre yani oscar törenlerinin düzenlendiği mekanı da içine alan, birçok ünlü sanatçının isimlerinin yazılı olduğu yıldızların kaldırımlarında çakılı olduğu bulvar.
bu cadde üzerinde madam tussaud (londra daki devasa mum heykeller müzesi)gibi bir mumya müzesi de vardı. resim tam olarak buranın girişinden çekilmişti.
tam burada tesadüfen yere bir ünlünün daha yıldızının çakılma merasimine denk geldik.  chuck berry!
"bu da kim" diyenleri duyar gibiyim.:) çünkü aynı tepkiyi ben de vermiştim. ve kalabalıkta olayı görüntüleyen almanın birine bu soruyu sordum. o da sağ olsun bana go johny go şarkısını söylemeye çalıştı. :) şarkıyı duyar duymaz tanıdım. yaşı müsait olanlar hatırlayacaktır. bir zamanların çok bilinen  rock n roll şarkılarından. :) durun size netten bu ünlünün bir resmini ve yapabilirsem de şarkısını paylaşayım.
chucky!

evvet başardım.!
hoolywood bulvarından bir kaç resim daha..

bu arada bir şeyi daha belirtmek istiyorum. hoolywood bulvarında park parası 20$ civarında ama biraz daha uzak park alanları 8 $ civarı olabiliyor. uzak dediysem 200-300m kadar.(zaten hoolywood kısa bir cadde.)
diğer meşhur cadde olan sunset bulvarının bir ucu hw'a diğer ucu pasifik kıyısındaki santa monica ya kadar uzanır. arada multi milyonerlerin mahallesi beverly hills den geçmek gerekir. burayla ilgili bir videom var paylaşmak istediğim. neyse birkaç resim de ekleyeyim netten.

!!?

evet bu güzel yerlerden geçerek santa monica ya ulaştık. arabayı kıyıya biraz uzakça bir sokağa park edebildikten sonra biraz yüzelim bakalım okyanusta dedik. plaja girdik ama tabi ana -baba günü(hiç sevmem). ilginçtir, herkes plajda oyun oynuyor veya güneşleniyor. kimse pek yüzmüyor.
santa monica

sebebini yüzmeye çalışınca anladık. su zaten çok soğuk. ayrıca bulanık ve yosun dolu. tabi bir de plaj cankurtaranları var. açılmaya müsade edilmiyor. köpek balıklarını da unutmayalım. (size söylemeyi unutum. san francisco dayken stinson beach 'e gitmiştik. burasının büyük beyaz ların çiftleşme alanı olduğu ve suya girmenin çok tehlikeli olduğu söylenmişti. her yerde  de "shark attack!" tabelaları vardı.) yani bu güzel kumsala aldanmayınız. ööle bizim akdeniz sahilleri gibi değil yani.
neyse biraz takıldıktan sonra akşam üzeri, malibu ya doğru sahil yolundan devam ettik. evet manzara çok güzel ama burada da aynı sıkıntı vardı. hatta deniz daha pisti. ama tek tük sörf yapanları gördüm. sanırım buranın özelliği yüzmekten çok dalgalı olduğu için sörf yapmak.(tabi dalgıç kıyafetiyle. soğuktan korunmak için)
malibu
sonraki gün, nispeten otelimize de yakın olan bir yere universal stüdyoları na gittik.

arabayı park ettikten sonra , yürüyenleri takip ettik ve bir sürü hediyelik eşya dükkanları, yemek yeme yerleri ve müzik sesleri eşliğinde gişelerin önünde bulduk kendimizi. biz de kendimizi stüdyoların içinde sanmıştık. meğer içeri girmek için adam başı 80 $ ödemek gerekiyormuş. ama eğer sahnelerde sıra beklemek istemiyorsan bu paranın iki katını ödüyorsun ve premium bilet alıyorsun. gezip çıkanlara sorduğumuzda herkes görülesi olduğunu ancak çok kalabalık olduğunu ve bir günde asla bitmeyeceğini söyledi. biz de aramızda kısa bir durum değerlendirmesi yaptıktan sonra içeri girmemeye karar verdik. zira miami ye biletlerimiz bir sonraki güneydi ve 300 $ gibi bir parayı da bu mekana yatırmak istemedik. biraz hediyelik aldık biraz bir şeyler atıştırıp etrafta takıldıktan sonra ayrıldık.
sonra sizinle birkaç resim daha paylaşacağım..
san francisco daki çin mahallesinde çok iyi vakit geçirdiğimiz için, burada da çin mahallesi ve meksika mahallelerini gezdik.. çin mahallesi pek etkileyici sayılmazdı ama meksika mahallesinde eğlence tertiplenmişti. bir de müze vardı gezilecek.(bedava) eski meksika evlerini tanıtan küçük bir yerdi.. ayrıca yemek yeme yerleri de çok cazipti doğrusu.  bir de etrafta gezinen müzisyenler vardı. birkaç müzisyen şarkı söyleyerek etrafınızı sarıveriyorlar..:)

mexican house
akşam yemeklerini  otelimize yürüme mesafesinde olan mexican restoranda yedik. yemekler damak zevkimizde uygundu.

big bear lake
yaklaşık 250 km uzaklıktaki big bear lake yüzmek, tekne gezileri kısaca su sporları yapmak için dağların arasında cennet gibi bir yerdi. biz de bundan doyasıya faydalandık.
ayrıca nispeten otelimize yakın olan six flags adında bizim vialand tarzında bir eğlence parkına da uğradık. bu bölgeye yakın olan  red lobster tavsiye edebileceğim deniz ürünleri menüsü sunan şık restoranlardan..
miami de buluşmak dileğiyle.. mutlu kalın.!