22 Mart 2015 Pazar

ABD-chicago

tekrar merhaba.
"rüzgarın şehri" chicago ya buffolo dan bindiğimiz uçakla yaklaşık bir saat gibi bir süre sonra geldik.

michigan gölü yanında kurulmuş illinois eyaletine bağlı  görkemli bir şehir burası.
michigan gölü

chicago nehri
dediğim gibi biz tam yaz mevsiminin ortasında gittik. burası aynı zamanda blues türü müziğinin doğduğu yer olarak kabul edilir. bu sebepten, size şiddetle tavsiye edebileceğim bir mekan var.  kingston mines!.(lincoln park ta)burası blues performansı canlı olarak izleyebileceğiniz çok cool mekanlardan biri. her gece programları var ama özellikle perşembe, cuma ve cumartesi daha bir coşkulu . akşam 8 sularında başlayan program sabaha kadar devam ediyor. giriş 15$ kişi başı ve girerken fazla kuyruk beklenmiyor. ama benzeri mekanlardan daha bir sürü var tabi..
öncelikle burası büyük bir şehir. yapılacak oldukça çok şey var. biz de öncelikle şehri tanımak için birer  hop on hop off  bilet alıp şehri rehberlerden dinlemeye karar verdik.

bu tip etrafı tanıtan turlarda seçenekler oldukça fazla. birkaç günlük bilet alabliyorsunuz ki bu daha mantıklı çünkü dediğim gibi şehir büyük bir şehir ve her yeri bir günde keşfedemezsiniz. 3 günlük bilet alırsanız (sanırım 30-35 $ gbi bir tutar) bu biletle sıra beklemeden bazı müzelere veya parklara girebilir aynı zamanda bu otobüsleri şehir içinde seyahat amaçlı olarak ta kullanabilirsiniz. yani istediğiniz kadar inip binebilirsiniz. biz biletleri michigan ave. dan almıştık.
burası yani..arkada chicago tribune de gözünüzden kaçmasın!
yukarıda netten indirdiğim köprülerin açık olduğu hali görünen yer(chicago river).
evet şehirde görülecek yerler arasında sanırım ilk önce  navy pier e gitmiştik. birçok etkinliğin düzenlendiği, müze, alışveriş ve yemek seçenekleriyle (ünlü karidesçi bubba gump'ın da olduğu) göl üzerindeki meşhur iskelelerden birisi.
navy pier
sonrasında sky deck chicago ya gittik. ama fazla bir şey beklemeyin. zira her tarafı camdan oluşan bir kabinde çok yüksek bir binada, sanki boşlukta duruyormuşsun gibi bir his uyandıran, bir ufacık yer işte.. şöyle ki;
sky deck

çıkışta akşam üzeri olmuştu. bir yağmur bastırdı aniden. bu kadar kısa sürede bu kadar yağmur gerçekten çok ilginçti. hemen niagara dan aldığımız muşamba yağmurlukları giydik ama yine de iç çamaşırlarımıza kadar ıslandık.
bu arada bir şeyi atlamadan geçmek istemiyorum. amerikanın neresinde olursa olsun bütün toplu taşımalarda klimalar en son ayarında çalıştırılıyordu. dışarısı çok sıcak olsa bile araca girdikten en fazla 5 dakika sonra üşümeye başlıyorsunuz. ilginçtir kimse de şikayet etmiyordu. işte biz de bu ıslanmanın arkasından motele dönmek için metroya bindik. şansımıza bu metro hattında ring yapan bir yer var. orada, neden olduğunu  anlamadım (belki iş çıkış saati olabilir) tam üç kere döndü mü!. o kadar üşüdük ki, şansımıza muhatap olacak bir sürücü de yok çünkü metro. ardından bir de otobüs bekledik. ay neyse o akşamı unutamıyorum. kendimizi motele zor atmıştık.

ertesi gün  tazelenmiş bir şekilde lincoln park taki hayvanat bahçesine gittik. kaldığımız yere biraz uzak olduğu için günün büyük bölümü orada geçti diyebilirim. eh güzel bir parktı. özellikle çocuklarınız varsa atlamayın derim..

daha sonra field doğal tarih müzesini gezdik. burası görülmeye değerdi doğrusu. gerçekten çok zengin içerikli bir müzeydi. tüm bu gezilecek yerlere şehir turlarıyla (hop on..) kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

ayrıca tüm bu yerlerde her keseye uygun hediyelikler bulmak ta mümkün.
şehir turu otobüslerinden inince size bu meydanda bu turu kullandığınız için bedava chicago t-shirt'ü de veriyorlar.!

maalesef ayarladığımız motel  midway havaalanı na yakın sayılabilecek bir yerdeydi. biraz merkezden uzak yani. bu yüzden merkeze yani michigan gölü civarına gelmek için metroyu kullandık. oldukça sık gelen metro yolculuğumuz yaklaşık yarım saat sürüyordu. ama öncesinde metroya gelebilmek için, otobüse de binmek zorundaydık. aslında 10-15 dakika süren bu otobüs yolculuğunun tek sıkıntısı otobüsün sık gelmemesiydi.:( bizi  de havaalanında tanıştığımız bir güvenlik memuru yanılttı işte napalım. biz ucuz deyince tabii.. motelde bizden başka beyaz yoktu. gece yarısı yan odadan gelen sesler  oldukça ilginçti.:) yanısıra, motel fiyatı oldukça uygundu ve bir durak önce indiğimizde çok büyük bir market vardı. alışverişimizi çok hesaplı yaptık. durun size markette çok ilginç geldiği için resmini  çektiğim bamyaları göstermek istiyorum.
resmin sağındakiler bamyaymış.!
bir de buralarda gezerken yollarda tavşana veya sincaba falan rastlayabiliyorsunuz. benim için oldukça şaşırtıcıydı. yalnız bir amerikalı arkadaşım da istanbul da gezerken etrafta dolaşan tavukları görünce aynı tepkiyi vermişti.:)
fazla yaklaşınca kaçıyorlar.:)
yakında sırada benim favorim san francisco var. bekleyin.:)